-

ziemski

Komentarze użytkownika

@Dialog wewnętrzny czyli Jan Paweł II jako problem artystyczny (28 września 2020 09:10)

Rozbudzanie emocji, o których jest dzisiejsza notka, to nie tylko pomnik papieża ze skałą, ale w rownym stopniu ujawnianie kulis polityki dobrej zmiany, jak na tym spotkaniu w klubie Ronina. Dzięki temu więcej osób uwierzy na słowo, że wszystkie  ukłony ZP w stronę liberalnych europejskich elit to najlepsza strategia na przetrwanie narodu. Podobnie z namaszczeniem Morawieckiego na przyszłego prezesa PiS. Mam uwierzyć, że jest mężem opatrznościowym tylko dlatego, że znalazł uznanie Kaczyńskiego.

Myślę, że jeszcze nic nie jest przesądzone, a obecne przepychanki w ramach ZP to jedna z okazji, jakich jeszcze wiele przed nami, aby przekonać się kto zasługuje a kto nie na przywództwo w tym politycznym projekcie.

ziemski
28 września 2020 12:29

@Dosłowność, nieodłączna towarzyszka oszustów i oszukiwanych (11 września 2020 08:24)

Ks. Kneblewski na Twitterze reklamuje jakichś Żołnierzy Chrystusa, którzy pozują do zdjęcia z Cejrowskim. Żenujące mocno. Do oglądania dla ludzi o mocnych nerwach,  jak to się kiedyś mówiło. 

Nie wiem jak to wszystko wyjaśnić, te kolejne ruchy bojowo-modlitewne. Wszedłem na stronę sklepu tych ŻCH. Ceny koszulek zwalają z nóg. Mam jednak wrażenie,że chodzi o coś jeszcze, niż biznes. O jakieś totalne ośmieszenie jakiegokolwiek zaangażowania  mężczyzn po stronie Kościoła. 

 

ziemski
14 września 2020 22:42

@O pewnej żelaznej zasadzie (13 września 2020 08:59)

Nie chce się wierzyć, ale to jednak rzeczywistość z którą przyszło nam się mierzyć. Mam na myśli ten idiotyczny przepis o paleniu w kominkach, bo dopiero to przeczytałem. Tego rodzaju ironia, jak w opowiadaniu to doskonała odtrutka. Mam nadzieję, że będzie to cała powieść, a nie jedynie zbiór opowiadań. I oby jej zasięg oddziaływania był jak najszerszy. Wygląda na to, że lepiej już było.

ziemski
13 września 2020 22:48

@O poważnym i niepoważnym promowaniu Polski (27 sierpnia 2020 09:10)

PFN idzie po najmniejszej lini oporu. W końcu cóż to za wyczyn wydać majątek za artykuł w najbardziej poczytnych światowych mediach. Artykuł jest oznaczony jako płatny (Paid Post by PFN), więc nie byłbym wcale pewien, że ktoś to w ogóle czyta.

Pracownicy tej fundacji niewiele wymagają od siebie. W dodatku niezniszczalny niedźwiedź Wojtek w audycji PFN w Polskim Radiu i na twiterze PFN.

Żadnych złudzeń Panowie...

ziemski
27 sierpnia 2020 12:57

@Dlaczego biskupi nienawidzą feministek? (17 sierpnia 2020 09:54)

Pochodną idei oświecenia ludu jest powszechny do niedawna wymóg wyższego wykształcenia dla kandydatów do pracy w jakiejkolwiek korporacji. Mechanizm będący źródłem pieniędzy i karier dla współczesnych oświeconych tj. środowisk tworzących system prywatnych i publicznych szkół wyższych. Czy takiego dyplomu komukolwiek poprawiła się jakość życia? Pewnie niejeden magister jest o tym święcie przekonany.

Polecam w tym temacie:

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/czlowiek-w-kulturze-jaka-tozsamosc-uniwersytetu/

 

ziemski
17 sierpnia 2020 12:17

@Werbunek jako idea (13 sierpnia 2020 09:20)

Doktryna musi motywować swoich i przyciągać innych. Niekoniecznie w celu bycia mięsem armatnim. I niekoniecznie służyć jako recepta na obecny układ sił, ale na czas, który okaże się dla nas szansą, jak w 1914.

ziemski
13 sierpnia 2020 20:43

@Werbunek jako idea (13 sierpnia 2020 09:20)

Nie wydaje mi się, żeby to było nasze największe zmartwienie. Jeśli będziemy mieli doktrynę, to nie będzie nawet średnie zmartwienie. 

ziemski
13 sierpnia 2020 16:34

@Biełyje rozy. (13 sierpnia 2020 09:18)

Mimo wszystko uważam, że nasza dyplomacja zachowywała się do tej pory w miarę wstrzemięźliwie za główny cel stawiając sobie potępienie fałszerstw wyborczych i pokojowe zakończenie protestów. Niestety mam wrażenie, że nasz prezydent trochę wyszedł przed szereg naiwnie apelując do Rady Praw Człowieka ONZ. Przecież oni prędzej potępią sytuacje u nas niż na Białorusi.

W tym wszystkim ważne jest abyśmy nie palili mostów współpracy z Łukaszenką dla ewentualnych interesów w przyszłości (patrz status obserwatora w 3Lubelskim dla Białorusi na przyszłorocznym spotkaniu).

ziemski
13 sierpnia 2020 12:11

@Werbunek jako idea (13 sierpnia 2020 09:20)

"im lepsza gospodarka tym mniejsza musi być armia"

Doskonałym przykładem są współczesne Niemcy, gdzie armia to niezbędne mimium, ponieważ budżet wojskowy nie może obciążać zbytnio gospodarki. Ciekawe czy ruchy Trumpa wpłyną na ich stanowisko. Nie sądzę.

Co ciekawe pojawiają się ostatnio u nich pomysły o powrocie do obowiązkowej służby wojskowej (lub tylko obowiązkowej służby cywilnej), ale głównie po to by zwiększyć "spójność" społeczeństwa niemieckiego.

ziemski
13 sierpnia 2020 10:11

@Czy minister Gliński jest pranksterem? (10 sierpnia 2020 11:55)

To zdjęcie to wartość sama w sobie. Nadaje się nawet na wizerunek na banknocie. Jaki mamy następny nominał,  1000 zł ? Choć może lepiej nie podsuwać takich pomysłów, bo jeszcze ktoś je potraktuje serio.

ziemski
10 sierpnia 2020 17:03

@Polski hydraulik, polski informatyk, polski polityk (30 lipca 2020 23:53)

Sprzedaż flotowa to także auta elektryczne.  Już w tej chwili tak jest, a może być ich jeszcze więcej we flotach w przyszłości.  Firmy chętnie reklamują siebie jako eko. To jest nieracjinalne, ale  tak jest.

ziemski
1 sierpnia 2020 21:12

@Polski hydraulik, polski informatyk, polski polityk (30 lipca 2020 23:53)

Chyba pozbawilście mnie złudzeń co do tego pomysłu. Co samo w sobie jest wartością po tej stronie sceny politycznej, tj. uniknanie projektów po których pozostaną tylko długi lub będących wprost pułapkami pogrążającymi nas na lata. 

Nadal jednak uważam, że produkcja małego samochodu własnymi siłami jest sensowna a co więcej gorąco wyczekiwana w społeczeństwie.  Widzę to zwłaszcza w rozmowach z młodym pokoleniem.  Ludzie chcą kupować polskie produkty nawet jeśli będą jakości tylko porównywalnej z zagraniczną konkurencją.

ziemski
1 sierpnia 2020 15:21


@Polski hydraulik, polski informatyk, polski polityk (30 lipca 2020 23:53)

Rozumiem, że rynek samochodów spalinowych jest rynkiem rozwijającym się od początku bez żadnych ingerencji.

Własna marka nie jest nam niezbędna, za to niezbędne jest zagospodarowanie energii i talentów młodych specjalistów nie chcących wyjeżdżać z kraju. 

ziemski
31 lipca 2020 16:40

@Polski hydraulik, polski informatyk, polski polityk (30 lipca 2020 23:53)

Myślę, że jako pojazd miejski ma to mimo wszystko sens.  Nawet bez ewentualnej odgórnej regulacji rynku w tym kierunku. 

To co nam  przedstawiono wygląda jednak na dużo ambitniejszy projekt.  Wnioskuję po komentarzach znających temat lepiej ode mnie.  Oby nie był zbyt ambitny...

ziemski
31 lipca 2020 16:22

@Polski hydraulik, polski informatyk, polski polityk (30 lipca 2020 23:53)

Zgadzam się co do konieczności obecności państwa w sektorach strategicznych. Zgadzam się również, że produkcja samochodów elektrycznych do takich gałęzi nie należy. W naszym jednak przypadku jest jeszcze jeden argument za zaangażowaniem państwa. Jest to szczególny rynek, ponieważ jeśli w niego wejdziemy z sukcesem, to sami sobie udowodnimy, że nie jesteśmy skazani jedynie na bycie dostawcą taniej siły roboczej. Po przebiciu tej bariery można pozbyć się udziałów w konsorcjum, ale pozytywny efekt propagandowy powinien skutkować w długim okresie.

ziemski
31 lipca 2020 09:38

@Polski hydraulik, polski informatyk, polski polityk (30 lipca 2020 23:53)

To prawda, że nie będzie łatwo, ale jeśli jest szansa, to błędem byłoby nie spróbować. Myślę, że jest na rynku duże zapotrzebowanie. Nawet jeśli miałby to być lepszy melex, to niech kupią go mieszkańcy miast i emeryci, zamast zadowalać się chińskim odpowiednikiem fatalnej jakości. Przynajmniej obsługa posprzedażowa będzie na miejscu.

Zresztą chodzi mi bardziej o problem z przełamaniem pewnego stereotypu, według którego oczywiste sukcesy nawet drobne, ale ułatwiające życie każdemu z nas, to coś co nie ma u nas racji bytu, przynajmniej w głowie przeciętnego "młodego wyksztalconego mieszkańca dużych ośrodków".

ziemski
31 lipca 2020 08:57

@Polski hydraulik, polski informatyk, polski polityk (30 lipca 2020 23:53)

Biznes na telefonii nadal jest bardzo dochodowy. Tyle, że już nie dla spółek skarbu państwa. 

ziemski
31 lipca 2020 07:06

@Flupy z pi....dy vs Linia Curzona czyli hej kto Polak na bagnety (29 lipca 2020 09:05)

Jedyną pocieszającą rzeczą w tym wszystkim jest,  że Sajnóg nie został doradcą prez. Dudy. Słabe to jednak pocieszenie. 

ziemski
29 lipca 2020 23:19

@O ludziach, którzy unikają rozczarowań (16 lipca 2020 14:01)

To było do stanislaw_orda.

ziemski
17 lipca 2020 10:04

 Poprzednia  Strona 10 na 12.    Następna